Ajutoare de circa 10.000 lei colectate pentru Fayna și cei 4 copii din Nisporeni

Noi și voi, toți împreună am reușit să aducem curățenie pe chip și în casa Faynei, precum și liniște în sufletul și familia ei. Este cea de-a doua familie pe care am decis să o ajutăm în cadrul campaniei „Sunt părinte conștient”. O lună v-am tot povestit despre ea, iar oamenii altruiști din toată Moldova, Italia, Belgia ne-au scris, sunat și trimis donații.
Citește și: Putem mai mult

La ai săi 22 de ani, Fayna are 4 copii. Cel mai mare are 6 ani, cel mai mic – 3 luni. De origine este din Kazahstan. Când avea 5 ani, părinții ei au divorțat, ea venind în Moldova cu mama. Din păcate, mama a părăsit-o, lâsând-o în grija unei mătușe cu inima rece.
Despre viața Faynei aici: Patru copii au nevoie de ajutorul nostru

La întâlnirea cu Adriana Boroș și Anastasia Popescu am adunat bani suficienți pentru a achita manualele pentru noul an de învățământ, necesare lui Victor, băiatul mijlociu; am achitat taxa pe 2 luni pentru grădinița la care merge al doilea copil. Cu banii rămași am mai cumpărat și produse alimentare: hrișcă, orez, zahăr, paste, ovăz, cereale ș.a. În boxa de colectare pusă în sală au ajuns atunci 1000 de lei.
Mai multe despre campania „Sunt părinte conștient” pe blogul colegei mele Natalia Luncaș-Ionel: www.nataliaionel.com

Pe 21 august, la cea de-a doua conferință din cadrul campaniei „Sunt părinte conștient” împreună cu Nina Cătălina, una din reprezentantele campaniei am ieșit în fața a 100 de oameni. Calvar! Simțeam cum îmi fuge pământul de sub picioare, că deja eram mai topită decât „cicalatele” din frigider (cei care au fost în sală știu la ce mă refer).
... mi-a fost greu să îmi termin discursul. Îmi e greu să accept că în anul 2016 mai sunt copii care îndură foamea, care se trezesc dimineața și nu au ce să mănânce, care vor să se joace, dar nu au nicio jucărie/carte... Poate părinții au greșit și încă mai greșesc, dar nu e corect copiii să sufere. Copiii nu ar trebui să plătească pentru inconștiența părinților.
De atunci și până sâmbăta trecută ajutoarele nu au contenit să vină. Landou, detergent, haine, încălțăminte, jucării, cărucior, bani, dulciuri din Italia și alte bunuri din alte țări. Două familii originare din Chișinău s-au dus direct la casa lor să le ducă donațiile și le-au promis că vor păstra legătura. Estimând toate ajutoarele aduse, ar costa aproximativ 10 000 de lei. Sau poate și mai mult.

În plus, aproape zilnic am vorbit la telefon, ne-am întâlnit și am discutat. Așa cum ne-am luat angajamentul în fața părinților conștienți prezenți în sală pe 21 august, am încercat să îi ofer asistență psihopedagogică Faynei. Mai multe despre asta voi povesti atunci când voi ști sigur că ea-și conștientizează rolul și impactul în viața copiilor săi; când va fi un părinte conștient.
Mai jos: fotografii de sâmbătă. Am fost la Fayna și le-am dus toate bunurile colectate. Câtă lumină pe chip i-am văzut în acea zi nu știu dacă am mai zărit la altcineva. Ochii ei îți trimiteau liniște, dar, deopotrivă și o frică ... Dacă cea din urmă va dispărea sau nu, suntem responsabili toți, toată societatea.

Să fim schimbarea pe care o vrem în lume!













P.S. Ne bucurăm că autoritățile publice locale se implică în ajutorarea acestei familii, astăzi am aflat că beneficiază de ajutor social în sumă de 2190 lei.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dar din dar construim un centru social

Momente